ΑΛΛΑΖΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Αχ, αυτό το βραδινό!
12
Νοε

Αχ, αυτό το βραδινό!

Είναι ένα από τα πέντε γεύματα της ημερήσιας διατροφής μας και ένα από τα τρία κύρια πιάτα. Συχνά μάλιστα το απολαμβάνουμε με μεγαλύτερη χαρά, χωρίς ακριβώς να γνωρίζουμε το γιατί. Ίσως είναι η στιγμή που χαλαρώνουμε μετά από ένα δύσκολο πρόγραμμα στο σπίτι, ίσως έχουμε και περισσότερο χρόνο για να του αφιερώσουμε.

Ο Σύμβουλος Διατροφής Θαλής Παναγιώτου προτείνει να συνεχίσουμε να το απολαμβάνουμε χωρίς τύψεις αλλά φροντίζοντας ιδιαίτερα το περιεχόμενο και το χρόνο του.

Προσοχή! Όταν λέμε το χρόνο του δεν αναφερόμαστε μόνο στο ποια ώρα θα κάτσουμε για βραδινό, αλλά και πόση ώρα θα χρειαστούμε για αυτό. Το βραδινό γεύμα απαιτεί καλό μάσημα και χρόνο, προκειμένου να αποφύγουμε τη δυσπεψία η οποία με τη σειρά της θα προκαλέσει διαταραχή στον ύπνο μας.

Οι 3 βασικοί “κανόνες” του βραδινού

• Το βραδινό δεν αντικαθιστά το μεσημεριανό. Προτιμήστε να καταναλώσετε κάτι ελαφρύ το μεσημέρι, αν δεν έχετε ιδιαίτερο χρόνο και επίσης κάτι ελαφρύ το βράδυ. Αποφεύγετε την αντιστροφή των γευμάτων. Αφήστε αυτή την εναλλακτική για τις περιπτώσεις, που έχετε κανονίσει κάποια έξοδο για δείπνο.

• Απολαύστε ελεύθερα το βραδινό, αφού αποτελεί ένα από τα πέντε βασικά γεύματα. Να θυμάστε πως δεν είναι το βραδινό που παχαίνει, αλλά η ποιότητα και οι συνδυασμοί των τροφών που καταναλώνουμε.

• “Στρώστε τραπέζι” τουλάχιστον δύο με τρεις ώρες πριν τον ύπνο. Τα άτομα τα οποία καταναλώνουν μεγάλα και βαριά γεύματα πριν τον ύπνο, αντιμετωπίζουν πρόβλημα αϋπνίας και γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης, αφού ο οργανισμός δε προλαβαίνει να πραγματοποιήσει την πέψη των τροφών σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Ισχύει ότι αν κόψω το βραδινό, θα αδυνατίσω;

Για κάποια άτομα ίσως και να ισχύει. Αυτό όμως συμβαίνει για πολύ συγκεκριμένους λόγους. Συνήθως αυτά τα άτομα παρατηρούν απώλεια βάρους, γιατί πιθανότατα είχαν καταστήσει το βραδινό ως το κύριο, για να μην πούμε το μοναδικό, γεύμα της ημέρας. Στη συνέχεια, η κούραση εξωθεί αρκετούς από εμάς να ψάχνουμε την εύκολη λύση για το βραδινό μας. Έτσι παραγγέλνουμε από έξω, έτοιμο φαγητό. Κι όμως! Θα δούμε μεγάλες διαφορές στο σώμα μας, αν εφαρμόσουμε μερικές πρακτικά εύκολες λύσεις για βραδινά σνακ.

Άλλωστε δεν υπάρχουν κλινικά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η διάσπαση και η απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών εξαρτώνται από συγκεκριμένες ώρες της ημέρας. Ο πεπτικός σωλήνας κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά την ημέρα και τη νύχτα.

Βραδινές προτάσεις & Tips

1. Καθήστε στο τραπέζι για βραδινό και όχι στην τηλεόραση ή τον υπολογιστή. Οτιδήποτε σάς αποσπά την προσοχή, αρκεί για να αυξήσει την ποσότητα του φαγητού χωρίς να το καταλάβετε.

2. Συνδυάστε το βραδινό σνακ μ’ ένα φρούτο.

3. Απολαύστε το αργά και μασάτε καλά.

4. Αποφύγετε το γλυκό αυτές τις ώρες.

5. Προτιμήστε ένα γιαούρτι με φρούτα και λιναρόσπορο. Εναλλακτικά μπορείτε να προσθέσετε και μία κουταλιά γλυκό του κουταλιού.

6. Αντί για τοστ, ψήστε μία αραβική πίτα με μία φέτα τυρί και μία φέτα γαλοπούλα. Συνδυάστε αυτό το σνακ μ’ ένα φρούτο.

7. Αν σας αρέσει το αβγό, μπορείτε να δοκιμάσετε μία ομελέτα με τρία αυγά, λίγη γαλοπούλα και χωρίς το ασπράδι. Συνδυάστε τη με πράσινη σαλάτα ή βραστά λαχανικά.

8. Κάνετε μία μείξη των παραπάνω επιλογών για βραδινό μέσα στην εβδομάδα. Μην καταναλώνετε τα ίδια σνακ κάθε μέρα.

Το αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο

Ένα ακόμη tip που βοηθάει να έχουμε στο μυαλό μας, είναι ότι θέλουμε ένα αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας με την πάροδο της ώρας από το πρωί έως το βράδυ. Περνάνε οι ώρες, φτάνουμε προς το βράδυ και λίγο πριν ξαπλώσουμε για ξεκούραση, χρειαζόμαστε μία ελάχιστη δόση ενέργειας. Αντιθέτως με το πρωί, που για να ξεκινήσουμε δυναμικά και δυνατά έχουμε ανάγκη από μεγαλύτερη ποσότητα τροφών με διατροφικές επιλογές που θα μας γεμίσουν ενέργεια.

Αλλάζω Διατροφή - Αλλάζω Ζωή!

Γλυφάδα: Δασκαρόλη 67
T: 210 9960989

Μαρούσι: Σώρου 3-5
T: 21 1111 7688