ΑΛΛΑΖΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Τροφές και tips για να είσαι πάντα χορτάτη
12
Νοε

Τροφές και tips για να είσαι πάντα χορτάτη

Δίαιτα σημαίνει διατροφή και ακόμη καλύτερα, θα θέλαμε να προσθέσουμε μπροστά και το επίθετο “ισορροπημένη”. Για να υπάρχει ισορροπία στα γεύματά μας όμως, θα πρέπει να φροντίζουμε για την ποικιλία αλλά και για την καταπολέμηση της πείνας. Η πείνα είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα, το οποίο εξαρτάται από διάφορες παραμέτρους μερικές από τις οποίες είναι το άγχος, οι καθημερινές καύσεις, η κόπωση, η φυσική κατάσταση, η άσκηση, οι καιρικές συνθήκες και η λίστα δε σταματάει εδώ.

Η στέρηση από την άλλη, δεν ανήκει στα συναισθήματα που συνοδεύουν μία ισορροπημένη διατροφή. Έτσι λοιπόν το Διαιτολογικό Γραφείο του Θαλή Παναγιώτου συστήνει τις κατάλληλες τροφές και ορισμένα χρήσιμα tips, που θα προκαλέσουν τον κορεσμό και θα μας βοηθήσουν στην προσαρμογή μας στο νέο, healthy lifestyle.

Πρώτα όμως ας επισημάνουμε τα αίτια, που μας κάνουν να πεινάμε πολύ…

Γιατί πεινάμε συχνά

• Δεν πίνουμε πολύ νερό, με αποτέλεσμα να προκαλείται μία σύγχυση στον οργανισμό μας κι ενώ διψάμε να νομίζουμε πως πεινάμε.

• Αφήνουμε πολλές ώρες το στομάχι μας νηστικό αφού παραλείπουμε γεύματα πιστεύοντας πως έτσι αποφεύγουμε τις θερμίδες. Το μόνο που θα καταφέρουμε στο τέλος της ημέρας, είναι να τις πάρουμε όλες μαζεμένες και μάλιστα τη λάθος ώρα.

• Επιτρέπουμε στο καθημερινό άγχος να μας καταβάλλει και προσπαθούμε να βρούμε διέξοδο ή εκτόνωση στο φαγητό. Το φαγητό δε λειτουργεί θεραπευτικά σε υπερβολές, παρά μόνο όταν φροντίζουμε για την ποιότητα και ποσότητα που καταναλώνουμε.

• Δεν έχουμε ποικιλία στα γεύματά μας, με αποτέλεσμα να στερούμαστε τροφές που επιθυμούμε πολύ. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού αποτελεί το τυρί.

• Γιατί καταναλώνουμε πολλά γλυκά και ζάχαρη. Τα γλυκά μεταβολίζονται εύκολα κι έτσι αυξάνουν την όρεξη. Επίσης λειτουργούν εθιστικά κι εκεί που νομίζεις πως έχει χορτάσει και νιώθεις ήδη την ενέργειά σου να ανεβαίνει, σε λίγο θα νυστάξεις και θα θελήσεις επιπλέον ζάχαρη.

Οι πιο ειδικές περιπτώσεις

Υπάρχουν όμως και κάποιες πιο ειδικές περιπτώσεις, που μας κάνουν να πεινάμε. Αυτές σχετίζονται με την υγεία μας, τα επίπεδα του σακχάρου στον οργανισμό τα οποία και πρέπει να ελέγχονται, τις ορμονικές διαταραχές που απαιτείται να ρυθμίσουμε, τις εναλλαγές στις καιρικές συνθήκες από το κρύο στη ζέστη και την εξάντληση κατά την προπόνηση. Για όλες αυτές τις περιπτώσεις χρήσιμο είναι να συμβουλευθείτε έναν ειδικό (τον θεράποντα ιατρό, τον διατροφολόγο ή τον προπονητή σας).

Τροφές και Tips που προκαλούν κορεσμό

1. Φρούτα και λαχανικά εποχής: Μπορείς να τα απολαύσεις σε κάθε γεύμα και είναι αρκετά χορταστικά. Φρόντισε να βάλεις χρώμα και ποικιλία στο πιάτο σου, χάρη στα φρούτα και λαχανικά, και έτσι δε θα πεινάσεις μέχρι το επόμενο προγραμματισμένο γεύμα σου.

2. Νερό: Όσο πιο πολύ πίνουμε, τόσο καλύτερα θα είναι για την επιδερμίδα, την ενέργεια, την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος αλλά και το ζήτημα που απασχολεί, την πείνα. Ο οργανισμός παραμένει ενυδατωμένος και έτσι δε θα μπερδέψει το αίσθημα της πείνας με εκείνο της δίψας.

3. Συστηματική άσκηση: Τη θέλουμε σε καθημερινή βάση, αλλά χωρίς υπερβολές. Σύμφωνα με έρευνες, διαπιστώθηκε ότι 60 λεπτά έντονης αερόβιας άσκησης μειώνουν την πείνα μέχρι και για δύο ώρες αφού μειώνονται τα επίπεδα της γρελίνης και αυξάνονται αντίστοιχα εκείνα της ορμόνης που καταστέλλει την όρεξη.

4. Πρωτεϊνη: Την επιλέγουμε κυρίως για το πρωινό και τα ενδιάμεσα γεύματα, πριν και μετά την προπόνηση ή μία αρκετά κοπιαστική εργασία. Προτιμήστε την άπαχη πρωτεϊνη, όπως είναι το γιαούρτι και το ασπράδι αυγού.

5. Άμυλο: Το συναντάμε κυρίως στους υδατάνθρακες, που είναι αρκετά παρεξηγημένοι και απαγορευμένοι. Στην πραγματικότητα όμως η αμυλούχος τροφή μπορεί να ανακόψει την πείνα μας και να προκαλέσει τον κορεσμό. Για παράδειγμα η ψητή πατάτα περιέχει έναν ειδικό τύπο αμύλου, που αντιστέκεται στα πεπτικά ένζυμα. Η πατάτα διασπάται γρήγορα κι έτσι καθυστερεί την πείνα. Παρόμοιες ιδιότητες έχει το ρύζι, το καλαμπόκι και τα ζυμαρικά γενικότερα. Επιλέγουμε όμως εκείνα της ολικής αλέσεως.

Αλλάζω Διατροφή - Αλλάζω Ζωή!

Γλυφάδα: Δασκαρόλη 67
T: 210 9960989

Μαρούσι: Σώρου 3-5
T: 21 1111 7688