ΑΛΛΑΖΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΠΟΣΟ ΕΥΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΥΔΑΤΩΜΕΝΟΙ ΕΝΩ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ;
01
Ιουν

ΠΟΣΟ ΕΥΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΥΔΑΤΩΜΕΝΟΙ ΕΝΩ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ;

Το ξέρατε ότι η σωστή ενυδάτωση μέσα στην ημέρα με νερό προσφέρει διαύγεια και δημιουργικότητα στην εργασία μας

Είναι γνωστό σε όλους μας πλέον πως η πανδημία του κορονοϊού  έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα μας, πράγμα που σημαίνει πως  η προσαρμογή στο εργασιακό περιβάλλον, όπως  και να δουλεύουν κάποιοι ακόμα από το σπίτι  κάνει ιδιαίτερα δύσκολο το κομμάτι να διατηρήσουμε κάποιες από τις υγιεινές μας συνήθειες. Τέτοιες χαρακτηριστικές συνήθειες είναι να ακολουθούμε τον κανόνα των μικρών και συχνών γευμάτων, να καταναλώνουμε υγιεινά σνακ, να ενυδατωνόμαστε μέσα στην ημέρα, να ασκούμαστε συστηματικά, να κοιμόμαστε επαρκώς  στις κατάλληλες ώρες κ.α.

Όσο αναφορά την ενυδάτωση μας ειδικά αυτή τη περίοδο, είναι πολύ πιο δύσκολο να διατηρήσουμε αυτή τη συνήθεια την ώρα που δουλεύουμε.  Είτε συνεχίζετε να εργάζεστε εξ’ αποστάσεως ή έχετε ξεκινήσει να επιστρέφετε στο εργασιακό σας περιβάλλον, ένα είναι το σίγουρο πως δεν  έχετε σκεφτεί πόσοι από εμάς αμελούμε σε μεγάλο βαθμό να ενυδατωνόμαστε όσο παραμένουμε καθισμένοι μπροστά από τον υπολογιστή. Το να παραμείνουμε ενυδατωμένοι, ειδικά σε μια τέτοια περίοδο, που ο οργασμός μας συνεχίζει να έχει αυξημένες ανάγκες είναι  αρκετά δύσκολο ορισμένες φορές.

Η ενυδάτωση είναι απαραίτητη και ζωτικής σημασίας για την υγείας και συντελεί στη βέλτιστη απόδοση μας, στην καλύτερη συγκέντρωση, στην υγεία του δέρματος, κι ως ένα βαθμό συμβάλει στον μεταβολισμό και στη διαχείριση βάρους. Το νερό βοηθά επίσης στη μεταφορά θρεπτικών ουσιών και οξυγόνου στα όργανα και τους ιστούς, αποβάλλει με φυσικό τρόπο τις τοξίνες, ρυθμίζει τη λειτουργία του κυκλοφορικού και του πεπτικού συστήματος, της πίεσης του αίματος και της θερμοκρασίας του σώματος.

Παραπάνω από το 65% του ανθρώπινου σώματος μας αποτελείται από νερό, οπότε η σωστή ενυδάτωση είναι το κλειδί για να διασφαλιστεί ότι τα κύτταρα μας λειτουργούν σωστά για να παραμένουμε σε εγρήγορση, να αισθανόμαστε ενεργητικοί κατά τη διάρκεια της μέρας και την ώρα της εργασίας μας.

Τι συμβαίνει όμως στο σώμα όταν η πρόσληψη υγρών και νερού δεν είναι επαρκής;

 ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ! Η αφυδάτωση αναμφισβήτητα έχει αρνητικές συνέπειες για την υγεία μας, διότι είναι μια κατάσταση που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τόσο τη διάθεση  όσο και την ενέργεια μας. Τα πιο κοινά συμπτώματα  μιας ήπιας αφυδάτωσης της τάξης του 2-4% φαίνεται να είναι

  •  δίψα
  • σκουρόχρωμα ούρα
  • ανισορροπία των ηλεκτρολυτών
  • αδικαιολόγητη κούραση
  • πονοκέφαλος
  • σύγχυση
  • συχνό αίσθημα ζάλης

Μια τέτοια ήπια αφυδάτωση στον οργανισμό μας, μπορεί να συμβεί σε όλους μας αν δεν έχουμε καταναλώσει νερό για αρκετή ώρα. Επίσης, η αφυδάτωση σχετίζεται και με την  απώλεια υγρών  από το σώμα μας , πιο αναλυτικά μια απώλεια υγρών  2-3 %  μπορεί παρουσιαστεί μετά από ήπια άσκηση ή ακόμα κι αν βρισκόμαστε σε περιβάλλον με μέτρια ως υψηλή θερμοκρασία. Σε προχωρημένο βαθμό αφυδάτωσης μπορεί να προκληθεί σοβαρή μυϊκή αδυναμία και μυϊκοί σπασμοί.

 

Ένα μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων  πάνω από το 70%  ανησυχούν

για  το αν μπορούν να διατηρήσουν τις υπάρχουσες υγιεινές συνήθειες εν όψει πανδημίας.

 

Πράγματι όσο δουλεύαμε από το σπίτι, μέτα από ερωτηματολόγια ερευνών, ένα μεγαλό ποσοστό απάντησε θετικά όταν ερωτήθηκε αν έχουν αλλάξει οι διατροφικές τους συνήθειες όσο εργάζονταν εξ΄αποστάσεως καθώς ή συνέχιζαν να εργάζονται στο εργασιακό τους περινβάλλον. Λόγω της πρόσφατης κατάστασης που όλοι βιώσαμε, συνειδητοποιήσαμε  πως επικρατούσε μια μικρή σύγχυση μέσα μας, επηρεάζοντας  λίγο πολύ το αίσθημα της ώρας, της πείνας και το πώς βιώσαμε το άγχος και το στρες . Αρκετοί είναι επίσης αυτοί που  συνεχίζουν και βρίσκονται για παραπάνω από 8 ώρες μπροστά από την οθόνη υπολογιστή και κάπου εκεί είναι που εντοπίζεται το πρόβλημα στο  να διαχειριστούμε μια τέτοια δύσκολη κατάσταση, γιατί βρισκόμαστε συνεχώς στο ίδιο περιβάλλον και έχουμε ξεχάσει τις υγιεινές συνήθειες.

 

ΠΩΣ ΘΑ  ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΜΕ ΕΝΥΔΑΤΩΜΕΝΟΙ ΟΣΟ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ;

  1. Τοποθετείστε  ένα μπουκάλι ή ένα ποτήρι νερό δίπλα στο γραφείο σας
  2. Βεβαιωθείτε ότι έχετε καταναλώσει τουλάχιστον 10-12 ποτήρια υγρών, εκ των οποίων τα 8-10 να είναι νερό
  3.  Προτιμήσετε φυσικό μεταλλικό νερό με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο και νάτριο αν είστε αθλητής ή  κάνετε έντονη άσκηση
  4.  Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού αυξάνονται οι ανάγκες της γυναίκας σε υγρά
  5. Ορίστε σημείο αναφοράς την ενυδάτωση, βάζοντας ημερήσιο προσωπικό στόχο με ποτήρια ή μπουκάλια νερού
  6. Παρατηρείστε το χρώμα των ούρων σας, όσο πιο διαυγές χρώμα έχουν τόσο καλή και υψηλή είναι η κατανάλωση υγρών και νερού μέσα στην ημέρα
  7. Σχεδόν όλες οι τροφές περιέχουν νερό με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα φρούτα και τα λαχανικά ακόμα και οι φρυγανιές έχουν 1-2% περιεκτικότητα σε νερό
  8. Άλλες πηγές υγρών που περιέχουν σημαντική ποσότητα σε νερό είναι ο καφές, ο χυμός φρούτων,  τα smoothie, το γάλα, το τσάι και τα αφεψήματα
  9. Ξεκινήστε την μέρα σας με ένα ποτήρι νερό
  10. Μην περιμένετε να διψάσετε για να πιείτε νερό, ενυδατώστε συχνά τον οργανισμό σας
  11. Βάλτε έντονα φρούτα ή φρέσκα μυρωδικά στο νερό ώστε να το κάνετε πιο ελκυστικό για κατανάλωση, σας προτείνουμε 1-2 φέτες λεμόνι ή πορτοκάλι, 2 φράουλες σε φέτες, λίγα φύλλα δυόσμου ή μέντας.

 

Το ξέρατε ότι  η σωστή ενυδάτωση μέσα στην ημέρα με νερό προσφέρει διαύγεια και δημιουργικότητα στην εργασία μας.

 

Μια άλλη απλή τεχνική για να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας να καταναλώνει νερό  είναι να βάλετε για αρχή υπενθύμιση στο τηλέφωνό σας. Με αυτό τον τρόπο, αυτοματοποιείτε μια τακτική υπενθύμισης για να παραμείνετε στο επίκεντρο του στόχου σας και πάνω απ’ όλα ενυδατωμένοι.

 

Τέλος, αυτό που έχει σημασία δεν είναι μόνο η συνολική και ημερήσια ποσότητα νερού που καταναλώνουμε, αλλά και η συχνότητα μέσα στην ημέρα. Είναι εξίσου σημαντικό να δίνουμε βαρύτητα στην μικρή και συχνή ενυδάτωσης μας, αποφεύγοντας την μεγάλη ποσότητα νερού μονομιάς όποτε το θυμηθούμε. Συμπερασματικά, θα πρέπει να καταλάβουμε τα πολλαπλά οφέλη της κατανάλωσης νερού όσο δουλεύουμε καθώς συμβάλλει στη συγκέντρωση, στη βέλτιστη απόδοση μας και τέλος στην καλύτερη λειτουργία των ζωτικών μας οργάνων.  

Thalis Panagiotou Ιουν 09, 2020

Theme picker

Αλλάζω Διατροφή - Αλλάζω Ζωή!

Γλυφάδα: Δασκαρόλη 67
T: 210 9960989

Μαρούσι: Σώρου 3-5
T: 21 1111 7688