• Διατροφολόγος - Διαιτολόγος, Γλυφάδα & Μαρούσι

6 + 1 συνδυασμοί γευμάτων με αυγό και αντίσταση στην ινσουλίνη

6 + 1 συνδυασμοί γευμάτων με αυγό και αντίσταση στην ινσουλίνη

Η αντίσταση στην ινσουλίνη πως σχετίζεται με τη διατροφή;

Η αντίσταση στην ινσουλίνη είναι μια κατάσταση η οποία έχει συνδεθεί με τον Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου ΙΙ. Ωστόσο, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι μπορεί ένα άτομο να έχει αντίσταση στην ινσουλίνη αλλά να μην πάσχει από Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου ΙΙ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της κατάστασης είναι το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών στο οποίο συνήθως υπάρχει αντίσταση στην ινσουλίνη αλλά όχι Διαβήτης.

 

Όταν ένα άτομο έχει αντίσταση στην ινσουλίνη, με απλά λόγια, σημαίνει πως δε μπορεί να μεταβολίσει αποτελεσματικά την ομάδα των υδατανθράκων.

 

Αντίσταση στην ινσουλίνη και υδατάνθρακες

Όταν καταναλώνουμε υδατάνθρακες, εκκρίνεται η ορμόνη ινσουλίνη η οποία είναι υπεύθυνη να βάλει τους υδατάνθρακες μέσα στο κύτταρο ώστε να παραχθεί ενέργεια. Όταν υπάρχει αντίσταση στην ινσουλίνη, η ορμόνη αυτή δεν μπορεί να προσδεθεί στο κύτταρο οπότε μένει στην κυκλοφορία.

Αυτή η κατάσταση λέγεται υπερινσουλιναιμία και μπορεί να κάνει το άτομο να αισθάνεται πείνα, έντονη τάση για γλυκό, να του προκαλεί κατακράτηση νατρίου και υγρών και διάφορα άλλα. Είναι γενικώς μια δυσάρεστη κατάσταση η οποία καλό είναι να αποφεύγεται.

 

Διατροφή για αντίσταση στην ινσουλίνη

Ένα άτομο με αντίσταση στην ινσουλίνη θα πρέπει να ακολουθεί μια διατροφή χαμηλών υδατανθράκων. Σε καμία περίπτωση δεν απαγορεύονται οι υδατάνθρακες! Απλώς θα πρέπει:

  1. να αποφεύγεται η υπερκατανάλωση τους και
  2. να καταναλώνονται με σωστούς συνδυασμούς

 

Τροφές πλούσιες υδατάνθρακες :

  • τα φρούτα
  • τα λαχανικά
  • τα γαλακτοκομικά
  • τα αρτοσκευάσματα όπως το ψωμί, οι φρυγανιές, τα παξιμάδια, η τορτίγια, η αραβική πίτα
  • το ρύζι,
  • η πατάτα
  • η γλυκοπατάτα
  • τα ζυμαρικά
  • τα δημητριακά πρωινού
  • οι μπάρες δημητριακών
  • τα όσπρια,
  • ο αρακάς,
  • τα φασολάκια και πολλά άλλα τρόφιμα!

 

Αντίσταση στην ινσουλίνη και διατροφικοί συνδυασμοί

Για να αντιμετωπιστεί η αντίσταση στην ινσουλίνη, οι σωστοί συνδυασμοί τροφών είναι κλειδί. Τα τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακες, θα πρέπει να συνδυάζονται με μια πηγή πρωτεϊνών (όπως το αυγό) ή/και με μια πηγή λιπαρών (όπως οι ξηροί καρποί). Με αυτό τον τρόπο παράγονται μικρότερες ποσότητες ινσουλίνης και η υπερινσουλιναιμία δεν είναι τόσο έντονη.

 

Αντίσταση στην ινσουλίνη και αυγό

Το αυγό είναι ένα τρόφιμο το οποίο μπορεί να μας βοηθήσει πολύ σε αυτό το κομμάτι καθώς δίνει μεγάλες ποσότητες πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας και μπορεί να προετοιμαστεί σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Μερικά παραδείγματα σωστών διατροφικών συνδυασμών για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της αντίστασης στην ινσουλίνη είναι τα εξής:

  1. φασολάκια λαδερά με ομελέτα
  2. κρύα σαλάτα με φακές και αυγό βραστό
  3. αραβική πίτα με τυρί, γαλοπούλα, αυγό και λαχανικά
  4. φρούτα με ξηρούς καρπούς
  5. σπανακόρυζο και αυγό ποσέ
  6. φρούτα με γιαούρτι
  7. ομελέτα και φρουτοσαλάτα