• Διατροφολόγος - Διαιτολόγος, Γλυφάδα & Μαρούσι

Γιατί να μην κάνεις διατροφή μόνος σου;

Γιατί να μην κάνεις διατροφή μόνος σου;

Πολύ συχνά έρχονται διαιτώμενοι στο γραφείο μου οι οποίοι έκαναν ή κάνουν χρόνια διατροφή, κατά τα λεγόμενα τους, χωρίς αποτέλεσμα. Και μάλιστα βρίσκονται χρόνια ολόκληρα σε αυτή την διαδικασία.

Η αλήθεια είναι πως το “νομίζω ότι κάνω διατροφή” από το “ακολουθώ πραγματικά μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή” απέχουν έτη φωτός. Συχνά θεωρούμε ότι κάνουμε διατροφή, αλλά αυτό δεν ισχύει. Παρακάτω εξηγούμε γιατί!

 

Τι κάνουν οι περισσότεροι με τη διατροφή τους;

Τα περισσότερα άτομα θεωρούν ότι βρίσκονται σε διαδικασία διατροφής επειδή προσπαθούν μόνοι τους. Η αλήθεια είναι πως όλοι έχουμε την κοινή λογική, και γνωρίζουμε λίγο πολύ τι θα έπρεπε να περιορίσουμε ώστε να χάσουμε βάρος. Ωστόσο, η διατροφή είναι μια ολόκληρη επιστήμη την οποία άνθρωποι σπουδάζουν χρόνια ολόκληρα κάνοντας μάλιστα μεταπτυχιακά και διδακτορικά.

Ναι, έχουμε την κοινή λογική που χρειάζεται για να διαχειριστούμε τα βασικά, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε διατροφή μόνοι μας, και θα σας εξηγήσουμε αναλυτικά πιο κάτω τους λόγους. Οι περισσότεροι που κάνουν μόνοι τους διατροφή, δυστυχώς δεν βλέπουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και αργά ή γρήγορα εγκαταλείπουν την προσπάθεια τους.

 

Γιατί αποτυγχάνω όταν κάνω διατροφή μόνος μου;

Όπως είπαμε και πιο πάνω η διατροφή είναι μια ολόκληρη Επιστήμη. Κρύβει πολλά πεδία πίσω της και λαμβάνει υπόψιν πλήθος παραγόντων όπως:

  • το ύψος
  • η ηλικία
  • η σωματική δραστηριότητα
  • η γονιδιακή προδιάθεση
  • το ορμονικό προφίλ
  • το ιατρικό ιστορικό
  • την σύσταση σώματος
  • τους στόχους
  • την εμπλοκή με δίαιτες στο παρελθόν
  • την φαρμακευτική αγωγή
  • το επίπεδο ενυδάτωσης και πολλά άλλα

 

Η επιστήμη της διατροφής είναι πολύπλοκη

Όπως δε θα φτιάχνατε μόνοι σας τις βρύσες στο σπίτι σας εάν χαλούσαν, όπως θα πηγαίνατε στον Παθολόγο εάν είχατε συνεχώς πονοκέφαλο, όπως θα απευθυνόσασταν σε έναν Λογιστή για να σας κρατήσει τα λογιστικά βιβλία, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο εάν θέλετε να αλλάξετε την διατροφή σας θα πρέπει να αποταθείτε σε έναν επιστήμονα διαιτολόγο διατροφολόγο.

 

Κίνδυνοι που ελλοχεύουν όταν κάνεις δίαιτα μόνος σου

Όταν ένα άτομο κάνει μόνος του διατροφή, ένας από τους πιο σημαντικούς κινδύνους είναι ότι εάν δεν έχει αποτελέσματα, θα απογοητευτεί και θα τα παρατήσει. Και δεν θα έχει αποτελέσματα γιατί δεν θα έχει όλα τα “όπλα στην φαρέτρα του” ώστε να διαχειριστεί την κατάσταση. Φανταστείτε πόσοι μύθοι υπάρχουν στην διατροφή, τους οποίους καταρρίπτουμε καθημερινά. Με μια ματιά στην αρθρογραφία της ιστοσελίδας μας μπορείτε να βρείτε πολλούς τέτοιους μύθους.

 

Για παράδειγμα:

  • ” Παχαίνουν οι υδατάνθρακες”; Δεν παχαίνουν οι υδατάνθρακες μεμονωμένα, δηλαδή το ψωμί, το ρύζι, τα μακαρόνια κλπ. Αυτό που παχαίνει είναι όταν λαμβάνουμε περισσότερες θερμίδες από αυτές που χρειαζόμαστε.

 

  • “Ο χυμός φρούτων δεν είναι υγιεινός”; Ένα ποτήρι χυμός για να βγει χρειάζεται τρία με τέσσερα φρούτα, ολόκληρα. Αυτό μας γεμίζει θερμίδες, δεν μας χορταίνει και μας στερεί και κάποιες βιταμίνες που θα παίρναμε εάν καταναλώναμε ολόκληρα τα φρούτα.

 

  • “Μπορούμε να συνδυάζουμε κρέας με πατάτες”; Συχνά κυκλοφορεί η φήμη ότι συγκεκριμένοι συνδυασμοί τροφών, όπως ο συνδυασμός κρέας με πατάτες ή κοτόπουλο με ρύζι, παχαίνουν. Η αλήθεια είναι, όπως είπαμε και πιο πάνω, ότι κανένας συνδυασμός δεν παχαίνει αλλά μας παχαίνει εάν συνολικά λαμβάνουμε περισσότερες θερμίδες από αυτές που χρειαζόμαστε.

 

  • “Για να χάσω κιλά πρέπει να πεινάσω”; Όχι! Για να χάσω βάρος δεν πρέπει να πεινάσω, είναι αδύνατον να έχουμε την απαίτηση από τον εαυτό μας να υπομείνει την πείνα. Η πείνα είναι ένα φυσιολογικό αίσθημα και μια ανθρώπινη ανάγκη. Δεν πρέπει να πεινάσω για να χάσω.

 

Αυτά ήταν μόνο μερικά παραδείγματα που αφορούσαν κάποια πράγματα τα οποία θεωρούμε δεδομένα, αλλά τελικά δεν είναι και μπορεί να μας παρασύρουν σε μια αποτυχημένη διατροφική προσπάθεια.Ο μεγαλύτερος κίνδυνος όμως, όταν κάνουμε μόνοι μας διατροφή, είναι να παρασυρθούμε για μεγάλα χρονικά διαστήματα σε σοβαρά λάθη τα οποία μπορούν να μας οδηγήσουν σε προβλήματα υγείας ή στην εμφάνιση διατροφικών ελλείψεων. Όπως στερητικά προγράμματα διατροφής τα οποία μπορεί να εξαντλήσουν τις αποθήκες μας σε θρεπτικά συστατικά.

 

Συμπέρασμα του Διατροφολόγου

Η διατροφή αφορά ένα ολόκληρο επιστημονικό πεδίο το οποίο χρειάζεται χρόνια και συνεχή επαγρύπνηση και μελέτη για να καλυφθεί. Ο τρόπος που τρεφόμαστε είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα καθώς επηρεάζει άμεσα την υγεία μας και την ποιότητα ζωής μας. Μην αφήνετε την διατροφή σας στην τύχη της και μην πειραματίζεστε μόνοι σας. Δεν χρειάζεται να παρακολουθείστε για μια ζωή από διαιτολόγο διατροφολόγο, αλλά θα πρέπει οπωσδήποτε μια φορά στη ζωή σας να ακολουθήστε μια σειρά συνεδριών διατροφικής εκπαίδευσης ώστε να κατανοήσετε τα βασικά ζητήματα και να μπορέσετε να γίνετε ο διαιτολόγος του εαυτού σας.

 

Διαβάστε περισσότερα για την Μείωση Βάρους: Πως Συνδέεται Με Τα Καλά Και Τα Κακά Τρόφιμα”;