• Διατροφολόγος - Διαιτολόγος, Γλυφάδα & Μαρούσι

6 + 1 ιδέες για υγιεινά γλυκά για τις μέρες των Χριστουγέννων

61 ιδέες για υγιεινά γλυκά για τις μέρες των Χριστουγέννων

Συνεχώς αναζητούμε υγιεινά γλυκά για τις ημέρες των Χριστουγέννων. Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν πια για τα καλά! Διανύουμε τις πρώτες μέρες του Δεκεμβρίου και ήδη τα σπίτια και τα μαγαζιά είναι στολισμένα, μυρωδιές από χειροποίητα κουλουράκια και μελομακάρονα σε κατακλύζουν σχεδόν παντού και όλοι είναι σε μια γιορτινή διάθεση!

Εάν στις μέρες των Χριστουγέννων  σχεδιάζεις να καλέσεις κόσμο στο σπίτι για φαγητό ή είσαι καλεσμένος κάπου και ψάχνεις ιδέες για χειροποίητα γλυκά, σου έχουμε ετοιμάσει την λύση! Αυτό το άρθρο έχει γραφτεί για όσους ψάχνουν ιδέες για το τι γλυκό να φτιάξουν για τις μέρες των Χριστουγέννων ώστε να εντυπωσιάσουν τους καλεσμένους τους με την νοστιμιά του, αλλά παράλληλα ψάχνουν για γλυκά υψηλά σε θρεπτική αξία και χαμηλά σε κορεσμένα λιπαρά και σάκχαρα.

 

Γλυκά και θερμίδες

Συνήθως τα γλυκά είναι υψηλά σε σάκχαρα και κορεσμένα λιπαρά και παράλληλα είναι φτωχά σε βιταμίνες και φυτικές ίνες. Με τον τρόπο αυτό τα γλυκά δεν μας χορταίνουν και συμβάλλουν και στην αύξηση του σωματικού μας βάρους. Συνεπώς, ψάχνουμε για τις μέρες των Χριστουγέννων γλυκά τα οποία να προέρχονται από φυσικά υλικά, να είναι χαμηλά σε θερμίδες, πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνες και ταυτόχρονα χαμηλά σε κορεσμένα λιπαρά και σάκχαρα. Με λίγα λόγια, για να δημιουργήσουμε θρεπτικά γλυκά χρειάζεται να χρησιμοποιήσουμε ως πρώτη ύλη πιο αγνά υλικά, φρούτα, μέλι, ξηρούς καρπούς, αλείμματα ξηρών καρπών και άλλα και όσο το δυνατόν λιγότερη ζάχαρη, βούτυρο κ.λ.π. Πάμε να δούμε κάποιες ιδέες!

1.Brownies με γλυκοπατάτα

Τα brownies έχουν ξεχωριστή θέση στην καρδιά όλων μας! Δεν υπάρχει, νομίζω, άνθρωπος ο οποίος να μην τρελαίνεται για αυτά! Υπάρχουν δεκάδες συνταγές για brownies με βάση την γλυκοπατάτα, στα οποία μπορείς να προσθέσεις αλεσμένη βρώμη και αλεσμένους ξηρούς καρπούς ώστε να δημιουργήσεις ένα συμπαγές μείγμα, εφόσον ψήσεις για περίπου 40 λεπτά την γλυκοπατάτα ολόκληρη στον φούρνο. Έπειτα, αφαιρείς την φλούδα από την γλυκοπατάτα,  ανακατεύεις την σάρκα με όλα τα υλικά σου και, εάν θέλεις, προσθέτεις, όσο είναι ζεστή η γλυκοπάτα, και σταγόνες μαύρης σοκολάτας για να γίνουν σοκολατένια τα brownies!

 

2. Energy balls ή αλλιώς τρουφάκια με χουρμάδες και φυστικοβούτυρο

Τα energy balls, τρουφάκια, μπαλίτσες ενέργειας ή όπως αλλιώς τα έχεις ακούσει είναι πραγματικά διάσημα στις μέρες μας! Είναι τόσο εύκολα στην εκτέλεσή τους και τόσο πεντανόστιμα, που δεν αφήνουν κανένα αδιάφορο! Η συνταγή είναι πανεύκολη!

Μουλιάζεις αποξηραμένους χουρμάδες σε ζεστό νερό για περίπου 15 λεπτά, έπειτα τους χτυπάς στο μπλέντερ καλά και προσθέτεις ό,τι υλικό θέλεις μέχρι να δημιουργήσεις μια μάζα η οποία να ξεκολλάει από τα χέρια! Σας προτείνω να προσθέσετε για 15 χουρμάδες, 5 κ.σ. αλεσμένα καρύδια και 2 κ.σ. φυστικοβούτυρο! Αφού έχεις δημιουργήσει την μάζα, πλάθεις σε μπαλίτσες. Η γεύση θα απογειωθεί και θα με θυμηθείτε! Τέλος, εάν θέλετε μπορείτε να προσθέσετε και σκόνη από 100% κακάο ώστε να γίνουν τα τρουφάκια σας σοκολατένια.

 

3.Χειροποίητα σοκολατάκια “ferrero rocher”, χωρίς σοκολάτα!

Ακριβώς στην ίδια φιλοσοφία με τα τρουφάκια, είναι και τα χειροποίητα σοκολατάκια ferrero rocher, τα οποία νομίζω πως θα κλέψουν τις εντυπώσεις στο γιορτινό σας τραπέζι! Ακολουθείς ακριβώς την ίδια συνταγή με τα energy balls, απλώς χρησιμοποιείς 5 κ.σ. αλεσμένα φουντούκια αντί για καρύδια και κρύβεις ένα φουντούκι στο κάθε σοκολατάκι! Παίρνεις, με τον ίδιο τρόπο που περιγράψαμε πιο πάνω, μια μικρή ποσότητα από την μεγάλη μάζα ώστε να δημιουργήσεις μια μπαλίτσα, και κρύβεις στο κέντρο της ένα φουντούκι ολόκληρο. Φυσικά, χρησιμοποιούμε φρεσκοκαβουρδισμένα φουντούκια.

 

4.Πραλίνες με αβοκάντο

Οι πραλίνες αβοκάντο νομίζω πως μπορούν να συγκριθούν με πανάκριβα σοκολατάκια τα οποία μόλις έφτασαν από το Βέλγιο ή την Ελβετία! Και πάλι, η εκτέλεση είναι πολύ εύκολη και στο διαδίκτυο κυκλοφορούν δεκάδες εκδοχές της. Λιώνεις σε μπεν μαρί μια κουβερτούρα σοκολάτας, την αναμειγνύεις με ένα λιωμένο αβοκάντο, με 1 μεγάλη κουταλιά μέλι, με σκόνη από 100% κακάο και με ό,τι άλλο θες. Έπειτα, αφού πλάσεις την ζύμη σου, διαμορφώνεις μικρές μπαλίτσες, απλώνεις σκόνη 100% κακάο στον πάγκο κουζίνας, και περνάς τις πραλίνες από την σκόνη ώστε αυτή να κολλήσει στην επιφάνεια τους.

5.Μους με κατίκι, γιαούρτι και μπισκότο

Το πιο θρεπτικό γλυκό που μπορείς να σκεφτείς, από την μους με τυρί και γιαούρτι, ειδικά για τα μικρά παιδάκια εφόσον είναι τόσο πλούσια σε ασβέστιο.

Για 2 μερίδες μους χτυπάμε στο μπλέντερ 1 κεσεδάκι 180 γρ. γιαούρτι στραγγιστό 2% μαζί με 2 κ.σ. κοφτές κατίκι δομοκού και 2 κ.σ. μέλι! Η εκτέλεση είναι τόσο, εξευτελιστικά απλή! Γαρνίρουμε με ολόκληρο ή τριμμένο μπισκότο κι αν θέλουμε να κάνουμε την μους μας εορταστική, προσθέτουμε καθαρισμένο ρόδι ή berries!

 

6.Ατομικά κέικ βρώμης γαρνιρισμένα με ταχίνι με κακάο

Τα διάφορα κέικ βρώμης, κατακτούν ολοένα και υψηλότερη θέση ανάμεσα στα εναλλακτικά γλυκά χωρίς ζάχαρη. Στο διαδίκτυο μπορεί να τα βρείτε με το όνομα bakedoatmeal ή bakedoats! Μπορούν να γίνουν σε δεκάδες διαφορετικές εκδοχές! Και πάλι οι συνταγές είναι όλες εξαιρετικά εύκολες, μπορείς να βρείς πάμπολες στο διαδίκτυο!

Όλες περιέχουν τα εξής βασικά υλικά:

  • αλεσμένη βρώμη,
  • ξηρούς καρπούς,
  • μέλι,
  • ελαιόλαδο,
  • μπανάνα ή άλλα φρούτα,
  • baking powder.

 

Για να εντυπωσιάσετε στο τραπέζι των Χριστουγέννων, σερβίρετε τα ατομικά σας μάφιν ζεστά και γαρνίρετέ τα με μια μεγάλη κουταλιά από ταχίνι με κακάο!

 

7.Σοκολατάκια – βραχάκια με αμύγδαλο

Η τελευταία ιδέα, τα σοκολατάκια – βραχάκια, για τις μέρες των Χριστουγέννων είναι ίσως η πιο κλασική και πολυφορεμένη συνταγή γλυκού για τις γιορτές! Όλοι τα ξέρουμε, όλοι τα αγαπάμε! Για την συνταγή αυτή χρειάζονται, μόλις, 2 υλικά τα οποία μάλιστα οι περισσότεροι από εμάς τα έχουμε στην κουζίνα μας! Πρόκειται για το αμύγδαλο, ή άλλους ξηρούς καρπούς της επιλογής μας και την σοκολάτα υγείας.

 

Σύνοψη για τα υγιεινά γλυκά των Χριστουγγένων

Με όλες τις πιο πάνω ιδέες, οι οποίες είναι μόνο μερικές από τις εκατοντάδες που μπορείς να σκεφτείς ή να βρεις στο διαδίκτυο, βλέπουμε πως μπορούμε πολύ εύκολα να φροντίσουμε τους αγαπημένους μας τις μέρες των Χριστουγέννων με νόστιμα, εντυπωσιακά αλλά και παράλληλα θρεπτικά γλυκά.

 

Η υγιεινή διατροφή, λοιπόν, δεν είναι ούτε βαρετή, ούτε μονοδιάστατη. Αρκεί να υπάρχει, κέφι, μεράκι και διάθεση να αυτοσχεδιάσουμε στην κουζίνα μας και να δημιουργήσουμε γεύσεις!

 

Διαβάστε περισσότερα για την πιο νόστιμη και υγιεινή συνταγή για Βασιλόπιτα!