• Διατροφολόγος - Διαιτολόγος, Γλυφάδα & Μαρούσι

Τι σνακ να επιλέξετε για τα παιδιά όταν είναι στο σπίτι!

σνακ να επιλέξετε για τα παιδιά όταν είναι στο σπίτι 1200x425 1

Είναι εύκολο να μάθουμε στα παιδιά να επιλέγουν υγιεινά σνακ στο σχολείο και στο σπίτι; Πως μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν;

Τα παιδιά αποτελούν ένα σχετικό δύσκολο κοινό, ειδικά όταν πρόκειται για το φαγητό. Κύριο κριτήριο για την επιλογή της τροφής, που θ’ απολαύσουν, είναι το πόσο νόστιμη κι εύγευστη θα είναι αυτή.

Για τους γονείς βέβαια τα πράγματα διαφέρουν. Οι γονείς θα πρέπει να φροντίσουν ώστε η γενικότερη διατροφή του παιδιού, ανεξαρτήτως ηλικίας, να είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, καλά λιπαρά οξέα, καλές πηγές υδατανθράκων και πρωτεϊνών. Επίσης τα ενδιάμεσα γεύματα όπως τα σνακ είναι ιδανικά για να προσφέρουν τόνωση στον οργανισμό του παιδιού, η θρεπτική του αξία να είναι τέτοια ώστε να συμβάλλει στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού και  στην υγιή ανάπτυξη. Τα σνακ που επιλέγετε για τα παιδιά, είναι καλό να περιέχουν τροφές που τους αρέσουν, να υπάρχει ποικιλία σε τρόφιμα και γεύσεις καθώς και να στοχεύετε σε υγιεινούς συνδυασμούς.

Σε αυτή την περίπτωση λοιπόν πρέπει να βρεθεί μία χρυσή τομή, που θα ικανοποιεί και τις δύο πλευρές. Αυτή ακούει στο όνομα… ΣΝΑΚΣ!

Τα snack είναι εκείνα τα ενδιάμεσα γεύματα, λίγο πριν το μεσημεριανό ή μέχρι να ετοιμαστεί το βραδινό, όσο ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ, στην απογευματινή μελέτη και διάβασμα, πριν ή μετά τις δραστηριότητες  όπως προπόνηση, φροντιστήριο, ημερήσια εκδρομή. Γεύματα που αποτελούν ακόμη μία πολύ καλή λύση ώστε το παιδί να λαμβάνει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά εις διπλούν! Τόσο από τα κύρια γεύματα και τα συνοδευτικά αυτών, π.χ. σαλάτα, όσο και από τα “δευτερεύοντα” που αποκτούν τώρα μία μεγαλύτερη διατροφική αξία.

 

Προτεινόμενα snack να είναι πλούσια σε:

-Φυτικές ίνες

-Λαχανικά

-Φρούτα εποχής

-Γαλακτοκομικά προϊόντα

-Ξηρούς καρπούς, εφόσον δεν υπάρχει αλλεργία

 

Λέμε ΝΑΙ

-Στην ποικιλία τροφίμων

-Στις μικρές μερίδες

-Και την κοινή, μαζί με το παιδί, προετοιμασία του σνακ

 

Αποφεύγουμε τα…

-Αλλαντικά

-Υψηλή κατανάλωση  τυριών

-Τα Trans λιπαρά

-Τη Ζάχαρη

 

10 + 1 ΥΓΙΕΙΝΑ ΣΝΑΚ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

 

  1. Sticks καρότου και αγγουριού
  2. Vegetarian σουβλάκι με ψητά λαχανικά ή φρούτα ωμά
  3. Μικρές ποσότητες λαχανικών με λίγο κίτρινο τυρί
  4. Φρούτα εποχής
  5. Φρούτα εποχής με γιαούρτι
  6. Φρουτοσαλάτα
  7. Γιαούρτι με ξηρούς καρπούς και μία κουταλιά μέλι
  8. Μικρά σάντουιτς από ψωμί ολικής άλεσης με λαχανικά, σπιτικά μαγειρεμένο κοτόπουλο και λίγο τυρί
  9. Σπιτικές μπάρες δημητριακών με βρώμη, κακάο κι αποξηραμένα φρούτα
  10. Παξιμάδι με τυρί και ντομάτα
  11. Χυμό λαχανικών ή παιδικά smoothies χωρίς πολύ πάγο, με γάλα, φρούτα εποχής και λίγο μέλι.

 

Η πρόληψη είναι η αποτελεσματικότερη λύση για τη διατροφική εκπαίδευση και την παιδική παχυσαρκία. Τα υγιεινά σνακ και η καθημερινότητα συμβάλλουν σε αυτή την πρόληψη, την εκπαίδευση και την μακροπρόθεσμα καλή υγεία των παιδιών μας.

 

Τέλος, σημαντικό είναι ν’ αντιμετωπίσουμε τα snack σαν ένα μέσο διατροφικής εκπαίδευσης των παιδιών μας. Έτσι αυτά θα μάθουν ν’ απολαμβάνουν περισσότερο υγιεινές επιλογές και σε δεύτερο χρόνο να τις αναζητούν. Τονίζουμε, γι’ ακόμη μία φορά, πως ένα μεγάλο κομμάτι κρουσμάτων παιδικής παχυσαρκίας οφείλεται στην έλλειψη εκπαίδευσης. Η διαμόρφωση του καθημερινού διαιτολογίου του παιδιού, πρέπει να γίνεται με βάση τις ανάγκες και τις φυσικές- αθλητικές δραστηριότητές του.