• Διατροφολόγος - Διαιτολόγος, Γλυφάδα & Μαρούσι

Τροφές σύμμαχοι στο αδυνάτισμα: Ποιες τροφές να επιλέξεις για να χάσεις βάρος!

Τροφές σύμμαχοι στο αδυνάτισμα Ποιες τροφές να επιλέξεις για να χάσεις βάρος allazwdiatrofi.gr

Το αδυνάτισμα αποτελεί φλέγον ζήτημα στις μέρες μας και ειδικά τώρα το καλοκαίρι αποτελεί μια συζήτηση που την ακούς παντού! Δύσκολα θα βρεις κάποιον που δε θα σου πει ότι θέλει να χάσει έστω 1-2 κιλά εν όψει καλοκαιριού. Έτσι, λοιπόν, γεννάται το ερώτημα ποιες τροφές είναι σύμμαχοί μας στο αδυνάτισμα! Υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που βοηθούν στο αδυνάτισμα; Στο άρθρο αυτό θα μάθετε ό,τι πρέπει να γνωρίζετε για τις τροφές που βοηθούν στο αδυνάτισμα!

 

Τροφές που καίνε το λίπος ή τροφές με αρνητικές θερμίδες;

Συχνά ακούμε για τροφές οι οποίες αποτελούν συμμάχους στο αδυνάτισμα. Σε διάφορα περιοδικά ή blogs διαβάζουμε για τροφές με “αρνητικές θερμίδες” ή τροφές οι οποίες “καίνε το λίπος”. Εάν ίσχυε αυτό τα πράγματα θα ήταν πολύ απλά και μάλλον το αδυνάτισμα δε θα ταλάνιζε τόσο μεγάλη μερίδα του πληθυσμού. Δυστυχώς ή ευτυχώς “εύκολες λύσεις” δεν υπάρχουν. Μην πιστέψετε ποτέ κανέναν ο οποίος θα σας πει πως καταναλώνοντας ένα συγκεκριμένο τρόφιμο θα καταφέρετε να αδυνατίσετε ή να απαλλαγείτε από τα περιττά κιλά. Το αδυνάτισμα είναι πολύ πιο σύνθετο από αυτό.

 

Τρόφιμα για αδυνάτισμα

Τα τρόφιμα είναι απλώς τρόφιμα! Τι εννοούμε; Εννοούμε ότι περιέχουν κάποια θρεπτικά συστατικά, όπως οι υδατάνθρακες, τα λιπαρά οξέα, οι βιταμίνες, τα ιχνοστοιχεία και διάφορα άλλα. Κάποια τρόφιμα περιέχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά και κάποια τρόφιμα περιέχουν λιγότερα. Κάποια τρόφιμα είναι πιο υγιεινά, μας παρέχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά και είναι καλό να τα καταναλώνουμε συχνότερα και κάποια άλλα μας παρέχουν λιγότερα θρεπτικά συστατικά και είναι καλό να τα καταναλώνουμε πιο σπάνια.

Θέλουμε να καταλήξουμε στο ότι τα τρόφιμα δεν έχουν μαγικές ιδιότητες! Δεν μπορεί ένα τρόφιμα ούτε να μας παχύνει αλλά ούτε και να μας αδυνατίσει. Αυτό που θα καθορίσει εάν θα είμαστε υγιείς ή αν θα καταφέρουμε να αδυνατίσουμε είναι η συνολική μας διατροφή και θα σας εξηγήσουμε πιο κάτω αναλυτικά τι εννοούμε!

 

Αδυνάτισμα

Το πολυπόθητο αδυνάτισμα όπως η επιστημονική μας ομάδα σας γράφει συχνά στα άρθρα ή στα social media στηρίζεται στο συνολικό ενεργειακό ισοζύγιο. Δηλαδή, το εάν θα αδυνατίσουμε ή όχι καθορίζεται από τις συνολικές θερμίδες (ενέργεια) που καταναλώνουμε συνολικά μέσα στην ημέρα μας. Εάν καταναλώνουμε λιγότερες θερμίδες, δηλαδή βρισκόμαστε σε αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο, από αυτές που χρειαζόμαστε, θα αδυνατίσουμε.

 Για να πετύχουμε το αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο χρειάζεται να κάνουμε δυο πράγματα:

  1. Nα μειώσουμε τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε από την τροφή
  2. Να αυξήσουμε τις θερμίδες που καταναλώνουμε με την άσκηση

 

Τροφές σύμμαχοι στο αδυνάτισμα

Στο πλαίσιο, λοιπόν, που εξηγήσαμε πιο πάνω ότι για να μπορέσουμε να αδυνατίσουμε χρειάζεται να βρισκόμαστε σε αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο, υπάρχουν κάποιες τροφές οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν! Δεν μπορούν “ως δια μαγείας” να κάψουν το λίπος ή να δράσουν άμεσα στο να ενεργοποιήσουν τον μεταβολισμό μας, αλλά μπορούν να μας βοηθήσουν έμμεσα στο να μειώσουμε τις θερμίδες τις οποίες καταναλώνουμε μέσα στην ημέρα.

 

Παραδείγματα τέτοιων τροφίμων είναι τα εξής:

  1. Φρούτα και λαχανικά.

    Τα φρούτα και τα λαχανικά μας δίνουν λίγες θερμίδες σε μεγάλο όγκο! Αναγκαζόμαστε να μασάμε για αρκετή ώρα, οπότε δίνεται ο απαραίτητος χρόνος ώστε ο εγκέφαλός μας να αντιληφθεί τον κορεσμό. Επιπλέον, μας παρέχουν τις πολύτιμες φυτικές ίνες οι οποίες μας βοηθούν στον κορεσμό. Συνδυάστε όλα τα γεύματά σας με μερικά φρούτα ή λαχανικά και θα δείτε πόσο πιο αποτελεσματικά θα διαχειρίζεστε την πείνα σας.

 

  1. Ξηροί καρποί  

     Οι ξηροί καρποί έχουν αρκετές θερμίδες και χρειάζονται προσοχή! Παρόλο αυτά μπορούν να χαρακτηριστούν ένας διατροφικός θησαυρός λόγω της μεγάλης τους περιεκτικότητες σε απαραίτητα ω3 λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες και βιταμίνες. Μελέτες έχουν δείξει ότι μακροπρόθεσμα η κατανάλωση μιας μικρής μερίδας ξηρών καρπών μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση του βάρους. Συνδυάστε λίγους ξηρούς καρπούς με ένα φρούτο στα ενδιάμεσα σνακ ώστε να πετύχετε αποτελεσματικό κορεσμό και να αποφύγετε το τσιμπολόγημα.

 

  1. Άλιπες πηγές πρωτεΐνης

    είναι το τυρί, το αυγό, το γιαούρτι, το κοτόπουλο, το άπαχο μοσχάρι, η γαλοπούλα, τα ψάρια και τα θαλασσινά. Η πρωτεΐνη μπορεί να μας βοηθήσει στο να χορτάσουμε χωρίς να καταναλώσουμε μεγάλες ποσότητες φαγητού. Φυσικά, τα τρόφιμα που αναφέρονται πιο πάνω (τυρί, αυγό, γιαούρτι, κοτόπουλο, κρέας, ψάρια, θαλασσινά) περιέχουν λιπαρά, αλλά δεν αποφεύγουμε όλα τα λιπαρά! Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι σε ότι αφορά το κόκκινο κρέας να αφαιρούμε το ορατό λίπος και να μην το καταναλώνουμε υπερβολικά συχνά. Βάση των οδηγιών της μεσογειακής διατροφής το κόκκινο κρέας είναι καλό να υπάρχει στη διατροφή μας περίπου μια φορά την εβδομάδα.

 

Στο αδυνάτισμα διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο οι συνδυασμοί!

Συνδυάστε σωστά τις διαφορετικές ομάδες τροφίμων δημιουργώντας μικτά γεύματα ώστε να επιτύχετε καλύτερο κορεσμό με μικρότερες ποσότητες και να μη χρειαστεί να τσιμπολογήσετε πιο μετά.

Μερικά παραδείγματα γευμάτων που μας προκαλούν καλύτερο κορεσμό:

Γεύματα που μας χορταίνουν για λίγη ώρα

Γεύματα που μας χορταίνουν για πολύ

Ψωμί με μέλι ή μαρμελάδα

Ψωμί με τυρί ή αυγό

Φρούτα

Ένα φρούτο με μερικούς ξηρούς καρπούς

Κοτόπουλο με σαλάτα

Κοτόπουλο με πατάτες και σαλάτα

Ομελέτα

Ομελέτα με λαχανικά

Γάλα με δημητριακά

Γιαούρτι με βρώμη και φρούτα

 

Διαβάστε περισσότερα για τις 3 διάσημες δίαιτες και ανακαλύψτε ποια σας ταιριάζει καλύτερα!